Monday, June 4, 2012

Carwash Mekka | Blessing Day

De BLESSING DAY van Cynthia Hathaway op 1 juni trok veel aandacht van de media, o.a. van RTV Utrecht  en van De Stad Utrecht. Voor ontwerper Cynthia was deze een-na-laatste interventie bij de tankstation ook een van de meest bijzondere: 


"For me blessing a car comes down to acknowledging that our cars are not just objects but actual participants of our life. It's really the fusion of me, myself and my car. Having your car blessed 'for the way' means you connect it to your future travels."


Pastor Hans Harmsen, uitgenodigd door Cynthia, werd een week vantevoren al geïnterviewd in het AD - gevraagd naar de werking van een zegening, antwoordde hij: 


"Ik heb een kwast en heilig wijwater bij me. Met het water besprenkel ik de auto’s en spreek ik een kort gebed uit, waarin in bid op voor een veilige thuiskomst en verantwoordelijk verkeersgedrag van de bestuurder." 


Op de beelden van Ruth Catsburg is de sfeer van deze ongewone zaterdagmiddag mooi voelbaar... Zelf liet ik mijn OV fiets zegenen – wie weet wie er nu een engelenvlucht mee rijdt!


Met dank aan de St. Martinus Parochie 

De zegening is in het Parochie Magazin belicht op blz 39. Zie screenshot hieronder.
De AD besteedde ook aandacht Pastor Harmsen, zie het krantenknipsel hieronder.

Kijk het filmpje van de auto zegening op onze vimeo channel! 



































No comments:

Post a Comment